Logo Hazırlama
logo hazırlama |
Doğru logo seçimi, bir
firmanın tanınması için oldukça önemli bir unsurdur. Firmalar, logo ile
kimliklerini yansıtırlar. Bir logo, bir
firmaya ait olan markanın, stilini, duruşunu, amacını yansıtır. Logo
hazırlarken, öncelikle içinde bulunduğunuz sektöre göre logo belirlemek işinizi
kolaylaştıracaktır. Her sektör kendi içinde bir tarz barındırır. Bu tarzın
dışına çıkmak da mümkündür; ancak sektöre ait resimlerden, yazı tiplerinden
kullanmak, logoyu temsil ettiği markaya uygun hale getirecektir. Örneğin,
yiyecek içecek ile ilgili logolarda kullanılan yazılar süslü olabilirken,
bankacılık veya hukuk gibi alanlarda sade ve düz fontlar tercih edilir. (tıkla incele)
İlham almak
Doğru logonun ortaya çıkması, yaratıcı ve özgün işlerin
yapılması ve logo tasarım işinde başarı elde edilmesi ilham almak ile doğru
orantılıdır. İlham alabilmek için, logo hazırlama üzerine kurulmuş olan web
siteleri incelenebilir. Ayrıca, etrafta bulunan marka logolarını da incelemekte
fayda vardır. Kısacası ilham alabilmek için her şeye, her yere bakmak, kişinin
işi haline gelmelidir.
Bilgi sahibi olmak
Logonun nasıl tasarlandığı, nelere dikkat edilmesi gerektiği
üzerine biraz araştırma yapılıp bilgi sahibi olunması gerekir. Her işin bir
usulü vardır, logo hazırlamanın usulünü de bu şekilde araştırma yaparak
öğrenmek mümkündür.
Renk kullanımı ve yazı tipi
Logo tasarımında renk kullanımı oldukça önemli bir yer tutar.
Doğru renkler ile bir logo oldukça dikkat çekebilir. Bununla birlikte bir logo
hazırlarken kullanılan yazı tipi de oldukça büyük önem taşır.
Logo hazırlamak için şu maddelere dikkate alabilirsiniz:
1.İş hakkında bilgi edinmek
Logo talebinde bulunan müşteri ile
iletişim halinde olmak gerekir. Nasıl bir logo hayal ediyor, istekleri
nelerdir, gibi soruları cevaplandırmak önemli bir aşamadır. Bu şekilde
hem müşteriyi memnun etmek hem de iş için gerekli bilgileri edinmek mümkün
olur.
2.Araştırma yapmak
Çalışılacak olan şirket, kişi, kampanya vs üzerine derin
araştırma yapılmalıdır. Hikayesi, nasıl ve nelerden ilham alarak
ortaya çıktığı, vizyonu ve misyonu öğrenilmeli ve logo buna göre
tasarlanmalıdır.
Ayrıca, dönemin logo trendlerini araştırmak ve tasarlanacak olan
logoda bunlara da yer vermek düşünülebilir.
3.Kurgulamak
Müşteriden alınan bilgi, araştırmalar sonucunda elde edilenler
ve kişisel ilhama göre sketch çalışmaları
yapılmaya başlanması gerekir. Çeşitli denemeler ile bu çalışmalar geliştirilir.
4.Düzenleme yapmak
Çalışma hemen hemen belirli bir şekil aldıktan sonra bir miktar
ara vermekte fayda vardır. Kısa bir süre ara verdikten sonra o çalışmaya tekrar
bakarak eksik yerler tespit edilebilir ve logo
tasarımı revize edilebilir.
5.Sunum yapmak
Çalışma tamamen bitene kadar, hazırlanan çeşitli logolar
müşteriye gösterilerek fikir alınabilir. Müşterinin geri bildirimleri ve
taleplerine göre logo üzerinde düzenlemeler yapılabilir.
6.Fiyatlandırmak
Logo tasarlama işinde, tasarlanan logonun ne kadar edeceği,
fiyatının ne olacağı biraz belirlenmesi zor bir konudur. Burada önemli olan
logo tasarlarken fiyatı arttırıcı faktörleri belirlemek olmalıdır. Müşteriye
gösterilen konseptlerin sayısı, logoyu tekrar düzenleme sayısı ve logo için
yapılan araştırma, fiyatı belirleyen unsurlardandır.
Tüm bu aşamalara dikkat edildiği sürece, net, akılda kalan,
üretken ve doğru bir logo hazırlamak mümkün olacaktır.
öz hatay
YanıtlaSil