Logo Hazırlama

logo tasarım
logo hazırlama

Doğru logo seçimi, bir firmanın tanınması için oldukça önemli bir unsurdur. Firmalar, logo ile kimliklerini yansıtırlar. Bir logo, bir firmaya ait olan markanın, stilini, duruşunu, amacını yansıtır. Logo hazırlarken, öncelikle içinde bulunduğunuz sektöre göre logo belirlemek işinizi kolaylaştıracaktır. Her sektör kendi içinde bir tarz barındırır. Bu tarzın dışına çıkmak da mümkündür; ancak sektöre ait resimlerden, yazı tiplerinden kullanmak, logoyu temsil ettiği markaya uygun hale getirecektir. Örneğin, yiyecek içecek ile ilgili logolarda kullanılan yazılar süslü olabilirken, bankacılık veya hukuk gibi alanlarda sade ve düz fontlar tercih edilir. (tıkla incele)

İlham almak

Doğru logonun ortaya çıkması, yaratıcı ve özgün işlerin yapılması ve logo tasarım işinde başarı elde edilmesi ilham almak ile doğru orantılıdır. İlham alabilmek için, logo hazırlama üzerine kurulmuş olan web siteleri incelenebilir. Ayrıca, etrafta bulunan marka logolarını da incelemekte fayda vardır. Kısacası ilham alabilmek için her şeye, her yere bakmak, kişinin işi haline gelmelidir.

Bilgi sahibi olmak

Logonun nasıl tasarlandığı, nelere dikkat edilmesi gerektiği üzerine biraz araştırma yapılıp bilgi sahibi olunması gerekir. Her işin bir usulü vardır, logo hazırlamanın usulünü de bu şekilde araştırma yaparak öğrenmek mümkündür.

Renk kullanımı ve yazı tipi

Logo tasarımında renk kullanımı oldukça önemli bir yer tutar. Doğru renkler ile bir logo oldukça dikkat çekebilir. Bununla birlikte bir logo hazırlarken kullanılan yazı tipi de oldukça büyük önem taşır. 
Logo hazırlamak için şu maddelere dikkate alabilirsiniz:

1.İş hakkında bilgi edinmek

Logo talebinde bulunan müşteri ile iletişim halinde olmak gerekir. Nasıl bir logo hayal ediyor, istekleri nelerdir, gibi soruları cevaplandırmak önemli bir aşamadır.  Bu şekilde hem müşteriyi memnun etmek hem de iş için gerekli bilgileri edinmek mümkün olur.

2.Araştırma yapmak

Çalışılacak olan şirket, kişi, kampanya vs üzerine derin araştırma yapılmalıdır. Hikayesi, nasıl ve nelerden ilham alarak ortaya çıktığı, vizyonu ve misyonu öğrenilmeli ve logo buna göre tasarlanmalıdır.
Ayrıca, dönemin logo trendlerini araştırmak ve tasarlanacak olan logoda bunlara da yer vermek düşünülebilir.

3.Kurgulamak

Müşteriden alınan bilgi, araştırmalar sonucunda elde edilenler ve kişisel ilhama göre sketch çalışmaları yapılmaya başlanması gerekir. Çeşitli denemeler ile bu çalışmalar geliştirilir.

4.Düzenleme yapmak

Çalışma hemen hemen belirli bir şekil aldıktan sonra bir miktar ara vermekte fayda vardır. Kısa bir süre ara verdikten sonra o çalışmaya tekrar bakarak eksik yerler tespit edilebilir ve logo tasarımı revize edilebilir.

5.Sunum yapmak

Çalışma tamamen bitene kadar, hazırlanan çeşitli logolar müşteriye gösterilerek fikir alınabilir. Müşterinin geri bildirimleri ve taleplerine göre logo üzerinde düzenlemeler yapılabilir.

6.Fiyatlandırmak

Logo tasarlama işinde, tasarlanan logonun ne kadar edeceği, fiyatının ne olacağı biraz belirlenmesi zor bir konudur. Burada önemli olan logo tasarlarken fiyatı arttırıcı faktörleri belirlemek olmalıdır. Müşteriye gösterilen konseptlerin sayısı, logoyu tekrar düzenleme sayısı ve logo için yapılan araştırma, fiyatı belirleyen unsurlardandır.

Tüm bu aşamalara dikkat edildiği sürece, net, akılda kalan, üretken ve doğru bir logo hazırlamak mümkün olacaktır.

Yorumlar

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Amblem Yapma

Bedava Logo Yapma

Şirket Logo Tasarımı